Limonlu Kek

Ayıptır söylemesi mutfak işlerinde iyi olduğumu söylerler. Yemek yapmayı çok severim tabi vaktim varsa. Şerbetli tatlılardan anlamam bilmem ama kek börek işlerinde kendime güvenirim. Özellikle limonlu kekim top 10 da ilk üçe girer :) Ben de bu güzel tarifimi arşivlemek ve paylaşmak istedim. Deneyin, görün. Yumuşacık mis gibi limon aromalı bir tadı var. Limon sevmeyen limon yerine portakal kullanabilir o zaman da portakallı kek olur. Ya da ikisini de sevmem diyen sade yapabilir o zaman da sade kek olur. Her türlü süper olur yani merak etmeyin.

Malzemeler:
• 3 yumurta
• 3/4 su bardağı yoğurt
• 2 su bardağı un
• 1,5 su bardağı şeker
• 1 çay bardağı sıvıyağ
• 1 limonun kabuğu (rendelenmiş)
• Yarım limonun suyu
• 1 paket kabartma tozu
• 1 paket vanilya

Önce şekerle yumurta yüksek devirde beyazlaşana kadar iyice çırpılacak, daha sonra içine yağ, yoğurt ilave edilip çırpmaya devam edilecek. Limon kabuğu rendesi ve limon suyu, kabartma tozu ve vanilya eklenip tekrar çırpılacak. En son (eleyerek) unu ilave edip, artık en düşük devirde hatta elle çırpılarak un karıştırılacak. Akıcı bir hamur olması lazım. Sonra en zevkli kısmı cicili kek kalıpları hazırlanacak, şu renklerin güzelliğine bakar mısınız lütfen ☻
 
 
 
 

İçleri kek hamuruyla dolacak:


160 dereceye ayarlanmış fırına atılacak. Yaklaşık 25 dakika kadar pişecek. İlk 15 dakika kapağı açmak yok. Kabarmaz yoksa. Sürenin sonunda kürdanla kontrol edilip çıkarılırsa sürprizle karşılaşılmaz.




Pişmiş halini çekmeyi unutmuşum. Tabi kek bizim evde anında bitiyor. Akşama bi baktım üç tane kalmış kala kala. Onların fotoğrafını çektim ışık farklı oldu. Hoşuma gitmedi o yüzden eklemedim. Ama yumuşacık kabarık mis kokulu bir kek oldu. Afiyet olsun ☻
 
 
 

 

2 yorum:

  1. ellerine sağlık, pofuduk olup şişiyorlar onlar,kağıtlarda çok şeker..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Aynen öyle oldular. Kağıtlar için: İkea evimizin herşeyi diyorum :)

      Sil

Yorumlarınızı benimle paylaşmak ister misiniz?

Blogger tarafından desteklenmektedir.